Direktlänk till inlägg 26 april 2011

KÄRLEK TILL IFK YSTAD

Av Amanda - 26 april 2011 21:34

K Ä R L E K   T I L L    I F K    Y S T A D


Känner att jag måste skriva av mig efter dagens match mot Kristiansstad.
resultatet blev 23-31.
Enligt mig tyckte jag att vi (IFK Ystad) spelade bra. inte super bra och inte dåligt. Kristiansstad hade ett väldigt bra försvarsspel och de var svårt att hitta luckor. Ystad kämpade hårt o det märktes, men vad hände de 6 sista minuterna? Det var precis som om vi tappa allt..? Vi var nära att ta dom, men något hände, vad kan jag inte riktigt lägga fingret på.
Sen så måste jag bara säga att domarna denna matchen var inget att hänga i julgranen.. De dömde med fördel till Kristiansstad. Inte lite iheller.. Jag trodde seriöst att jag skulle lacka ur.!


Jag satt blevid en man i 40 års åldern som även han höll på ifk (ystad) Men bakom oss satt två tjejer kanske 25 år och hejade på Kristiansstad. Men dem gjorde mer än så. Dem hånade allt som hade med Ystad att göra. Först och främst så blev en utav vår spelare skadad (gotte) så han fick ut o vila. O då började "men hallå, kommigen nu va! så farligt va de inte osv" Dom tror väl inte helt seriöst att man ligger på planen o vrider o vändersig hur länge som helst om man inte har ont..? sen efter en stund kom Jim in igen. O då gnällde dem för de "där ser ni, så ont hade han" GAH! där blev man riktigt sur. Sen så fortsatte dom att hålla på med Thulin.. att han va kort osv, sen till nästa spelare o till nästa och sist men inte minst OSS! Han som satt brevid mig sa när dem hade gått att han var hur nära som helst att nacka dom, o exakt samma kände jag. undra om dem hade varit så kagiga om ifk hade vunnit?

Så ingen elitserie för IFK Ystad. Visst de hade varit kul att komma med, men vi behöver ett år till på oss för att få till det riktigt, så vi får satsa till nästa år, jag är säker på att de kommer gå! med hård träning osv! vi har många bra, unga spelare som har en enorm förmåga att utvecklas. Jag hoppas bara att dom stannar i ifk och inte byter lag. Då kommer vi bli oslagbara! :D
K Ä R L E K   T I L L    I F K    Y S T A D

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Amanda - 15 maj 2011 23:32

SVERIGE - SILVER! Ja då förlora sverige mot Finland -,- Sverige spela bra första perioden sen var det som om dem hade gått hem, med andra ord riktigt dåligt! men hallå!? vi kom tvåa trots våra unga spelare, vi ska inte deppa!   Måste gratulera E...

Av Amanda - 11 maj 2011 22:24

Förlåt, förlåt, fööörlåt! har inte orkat ta mig in här o skiva några rader...men tog mig i kragen o tvingade mig göra de idag :)   hur mår jag? Jag vet inte riktigt hur jag mår, ena sekunden mår jag skit och andra helt okej.. Allt med skolan gö...

Av Amanda - 1 maj 2011 23:05

Usch, är sur.. eller inte sur utan mer irriterad på en person ;PHon sa till mig idag att hon inte klarade ystad och så lugi. Jag kom direkt med frågan "både ifk och yif?" hon svarade snabbt o enkelt "yes!" jag; "du ska veta att det är stor skillnad p...

Dan

Av Amanda - 28 april 2011 21:36


Tänkte berätta lite om min dag :DBörjade med att kolla film i skolan Hotell Rwana tror jag den hette, hehe. En väldigt hemsk, men bra film. Sen så var de lunch och sen drog vi oss ut till saltan för vi skulle orientera. Fy på de. Hatar de verkligen. ...

..

Av Amanda - 25 april 2011 22:34

Idag har vi varit o köpt studsmatta o satt upp den (YY) mest för att min lillebror har velat haft en länge ^^ Men när man väl har en så kan man ju uttnyttja den ;) Läste att om man hoppar 5min motsvarar de ungefär 30min snabb gång. Så nu blir de Hopp...

Presentation

Fråga mig

9 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards